Rentoutus

Kaipaatko hengähdystaukoa ja vastapainoa työn ja arjen kiireille? Kärsitkö kivuista tai lihasjännityksistä? Haluatko oppia rentoutumaan ja löytämään itsellesi sopivia rentoutuskeinoja? Kärsitkö uniongelmista?

Rentoutuminen muun muassa tukee fyysistä palautumista rasituksesta, rentouttaa keskushermostoa ja vähentää stressiä.

Rentoutuessa ääreisverenkierto lisääntyy, verisuonet laajenevat sekä hengitystiheys, verenpaine ja sydämen lyöntitiheys laskevat. Kun verenkierto lihaksissa ja kudoksissa lisääntyy, ne saavat paremmin veren kuljettamia happea ja ravinteita. Samalla lämmöntunne lihaksissa lisääntyy sekä hermojen ja lihasten välinen yhteistyö paranee.

Rentoutuminen vähentää kuluttavia jännitystiloja ja tehostaa kehon voimavarojen palautumista. Unen ja levon laatu paranee, syvenee ja pitenee. Aineenvaihdunta rauhoittuu. Koko terveys ja suorituskyky parantuvat. Kyky rentoutua voi myös helpottaa tilapäisesti kuormittavaa tilannetta tai univajetta. (Suomen Mielenterveysseura)

Kehotuksen rentoutuskurssilla opetellaan rentoutumaan ja tutustutaan erilaisiin rentoutusmenetelmiin (mm. tietoisen läsnäolon harjoitus, hengitysharjoitus, lihasrentoutus ja mielikuvarentoutus).

Kurssi sopii kaikille rentoutumista kaipaaville!

Tulossa myöhemmin!