Jooga-kurssit

Yin & Yang -jooga

Yin & Yang on yhdistelmä rauhoittavaa ja rentouttavaa yin-joogaa sekä vahvistavaa  ja dynaamista flow-joogaa. Yang-osuudessa hengitys ja liike yhdistyvät ja saadaan aikaan liikkuvaa flow-harjoitus. Tunnilla yang ja yin-osuudet saattavat vaihdella, mutta tunti päätetään aina rauhalliseen ja syvävenyttävään yin-harjoitukseen ja loppurentoutukseen. 

Tunti sopii kaikille! Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Kurssi toteutetaan pienryhmässä. Tällä turvataan sopiva ja turvallinen harjoitus kaikille.

Syyskauden kurssi on maanantaisin klo 19.30-20.30, ajalla 19.8.-2.12. Kurssin ohjaaja on joogaopettaja Leena Saha.

Flow Jooga

Flow Jooga on dynaaminen joogatunti, jossa harjoitukset tehdään aina omaa kehoa kuunnellen.

Flow Jooga parantaa verenkieroa, liikkuvuutta, lihasvoimaa ja keskittymiskykyä. Harjoitus on vahvistava, avaava ja virtaava. Flow Jooga-harjoituksella saat hien pintaan! Tuntien sisällöt vaihtelevat, joten tähän joogalajiin on vaikea kyllästyä. Tunti aloitetaan ja päätetään rentoutusharjoitukseen.

 Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta.

Flow Jooga Kehotuksessa kevätkaudella 6.1.2020 alkaen.

Yin jooga

Yin jooga on palauttava ja rauhallinen joogaharjoitus, jossa antaudutaan pitkille venytyksille. Yin jooga lisää liikkuvuutta ja tasapainottaa koko kehoa. 

Yin joogassa päästetään irti kaikesta suorittamisesta, jonka vuoksi se on hyvä keino palautua ja pysähtyä kiireisessä arjessa. Yin jooga on helppo harjoitus ja hyvää vastapainoa kaiken dynaamisen harjoituksen rinnalla. Yin jooga parantaa aineenvaihduntaa, nivelten liikkuvuutta, keskittymiskykyä ja stressinsietokykyä. 

Tunti sopii kaikille! 

Yin Jooga Kehotuksessa kevätkaudella 6.1.2020 alkaen.

Terve Selkä Jooga

Terve Selkä Jooga-kurssilla aloitat aamusi lempeästi.

Terve Selkä Jooga on selän hyvinvointiin keskittyvä joogatunti. Tunti on yhdistelmä lempeää virtaavaa liikettä ja keskipitkiä venytyksiä. Tunnilla hellitään kehoa erityisesti rintarankaa ja rintakehää avaavilla ja vetreyttävillä liikkeillä. Tunnilla keskitytään myös keskivartalon syvien lihasten vahvistamiseen sekä hengitykseen ja sitä kautta mielen ja hermoston tasapainottamiseen. Jokainen tunti päätetään lyhyeen loppurentoutukseen, jonka jälkeen tunnet olosi energiseksi ja virkistyneeksi.

Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta.