Barre

Hyvinvointistudio Kehotuksen Barre-tunnit ovat yhdistelmä pilatesta ja balettia! Osa Barre-tunnin liikkeistä tehdään käyttäen balettitankoa (barrea) apuna. Barressa tehdään yksinkertaisia ja helposti seurattavia liikkeitä koko kehon vahvistamiseksi, kiinteyttämiseksi ja symmetrisen lihastasapainon saavuttamiseksi. Tunnilla saatetaan käyttää apuna mm. pilatespalloa, pieniä käsipainoja tai jumppakuminauhaa. Barre tunnilla liikkeet kohdistuvat koko kehoon, mutta erityisesti pakaroiden ja jalkojen kiinteyttämiseen sekä keskivartalon syvien lihasten vahvistamiseen.

Barre tunti sopii kaikille liikunnalliseen taustaan tai ikään katsomatta! Et tarvitse aikaisempaa kokemusta pilateksesta tai baletista. Barre sopii hyvin myös raskaanaoleville ja hiljattain synnyttäneille.

Barre harjoittelun hyödyt:
☀️ Ryhti paranee
☀️ Lihaskunto kehittyy
☀️ Nivelten liikkuvuus lisääntyy
☀️ Tasapaino ja kehonhallinta vahvistuvat
☀️ Barre-harjoittelu edistää hengitys- ja verenkiertoelimistön terveyttä
☀️ Barre on tehokasta harjoittelua ilman kovia iskuja tai äkkinäisiä liikkeitä

Kehotuksen Barre-kurssit ohjaa koulutettu Barre-ohjaaja, fysioterapeutti ja PhysioPilates-ohjaaja Hanna-Kaisa Hakala