Ilmatunnit

Kehotuksen Ilmatunneilla harjoittelu tapahtuu katosta riippuvalla kankaalla. Kankaalla harjoittelu haastaa tehokkaasti koko kehon ja parantaa liikkuvuutta sekä harjoittaa liikehallintaa. Ilmaharjoittelu voi helpottaa ja ehkäistä selkävaivoja. Kehotuksen ilmatunnit soveltuvat lähes kaikille perusterveille aikuisille. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta tai pilateksesta.

Ilmaharjoittelu muun muassa
💛 Vahvistaa lihaksia (erityisesti keskivartalon syviä lihaksia)
💛 Parantaa ryhtiä
💛 Parantaa liikkuvuutta erityisesti lonkissa, selässä ja ylävartalossa
💛 Kehittää kehonhallintaa ja tasapainoa
💛 Parantaa kehontuntemusta
💛 Rentouttaa, rauhoittaa, kehittää tietoisen läsnäolon taitoa
💛 Lisää rohkeutta ja antaa onnistumisen kokemuksia
💛 Voi lievittää selkäkipuja

Ei välttämättä harjoittelua estäviä, mutta huomioon otettavia tekijöitä:
☀️ Raskaus
☀️ Matala tai korkea verenpaine
☀️ Voimakas selkäkipu
☀️ Tasapainoelinongelmat (esim. asentohuimaus)                                                                                                                                                              ☀️ Voimakas matkapahoinvointi
☀️ Migreeni
☀️ Kuukautiset
☀️ Silmänpainesairaudet

Keskustelethan lääkärisi kanssa ilmaharjoittelun aloittamisesta mikäli sinulla on minkäänlaisia sydänongelmia.

Otathan yhteyttä mikäli mietit sopiiko ilmaharjoittelu sinulle tai sinulla on muuta kysyttävää
info@kehotus.fi / 040 7334246

IlmaJooga

IlmaJooga on joogan laji, jossa katosta riippuva kangas tukee, kannattelee ja haastaa.  IlmaJooga-harjoittelu lisää liikkuvuutta ja notkeutta, vahvistaa koko kehoa ja rentouttaa. IlmaJooga-tunnilla harjoituksia tehdään lattialla, kankaan sisässä ja ilmassa.

Kehotuksen IlmaJooga-tunnit ohjaa joogaopettaja (RYT 200), ilmajoogaohjaaja Leena Saha.

IlmaPilates

IlmaPilates-tunnilla tehdään sovelletusti pilateksen perusharjoitteita sekä  liikkuvuutta ja ryhtiä parantavia harjoitteita. Rauhallinen virtaava liike purkaa kehon jännityksiä, vahvistaa kehotuntemusta ja harjoittaa kehoa ja mieltä. Tunti sisältää liikkuvuutta ja voimaa kehittäviä harjoituksia sekä palauttavan loppurentoutuksen.

Kehotuksen IlmaPilates-tunnit ohjaa fysioterapeutti, PhysioPilates-ohjaaja, Ilmapilates-ohjaaja Hanna-Kaisa Hakala