ILMATUNNIT

Kehotuksen Ilmatunneilla harjoittelu tapahtuu katosta riippuvalla kankaalla. Kankaalla harjoittelu haastaa tehokkaasti koko kehon ja parantaa liikkuvuutta sekä harjoittaa liikehallintaa. Ilmaharjoittelu voi helpottaa ja ehkäistä selkävaivoja. Kehotuksen ilmatunnit soveltuvat lähes kaikille perusterveille aikuisille. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta tai pilateksesta.

ILMAPILATES

IlmaPilates-tunnilla tehdään sovelletusti pilateksen perusharjoitteita sekä liikkuvuutta ja ryhtiä parantavia harjoitteita. Rauhallinen virtaava liike purkaa kehon jännityksiä, vahvistaa kehotuntemusta ja harjoittaa kehoa ja mieltä. Tunti sisältää liikkuvuutta ja voimaa kehittäviä harjoituksia sekä palauttavan loppurentoutuksen.

Kehotuksen IlmaPilates-tunnit ohjaa fysioterapeutti, PhysioPilates-ohjaaja, Ilmapilates-ohjaaja Hanna-Kaisa Hakala

 

ILMAJOOGA FLOW

Dynaaminen ilmajooga-tunti, joka kehittää voimaa, liikkuvuutta, kehonhallintaa ja tasapainoa. Tunti sisältää kehoa vahvistavia haastavampiakin liikkeitä ja inversioita, mutta myös lempeitä ja avaavia harjoituksia, Tunti on fyysinen, mutta päättyy aina kehoa ja mieltä rauhoittavaan loppurentoutukseen.

 

ILMAJOOGA LEMPEÄ

Tällä ilmajooga-tunnilla tehdään lempeitä dynaamisia kehoa vahvistavia ja vetreyttäviä harjoituksia ja pidempikestoisia yin-venytyksiä. Tunnilla tehdään myös pääalaspäinroikunta – inversio, mutta saat harjoitukselle aina vaihtoehdon. Tunti päätetään loppurentoutukseen. Sopii hyvin myös aloittelijoille!

 

Ilmaharjoittelu muun muassa

💛 Vahvistaa lihaksia (erityisesti keskivartalon syviä lihaksia)
💛 Parantaa ryhtiä
💛 Parantaa liikkuvuutta erityisesti lonkissa, selässä ja ylävartalossa
💛 Kehittää kehonhallintaa ja tasapainoa
💛 Parantaa kehontuntemusta
💛 Rentouttaa, rauhoittaa, kehittää tietoisen läsnäolon taitoa
💛 Lisää rohkeutta ja antaa onnistumisen kokemuksia
💛 Voi lievittää selkäkipuja

Ei välttämättä harjoittelua estäviä, mutta huomioon otettavia tekijöitä:

☀️ Raskaus
☀️ Matala tai korkea verenpaine
☀️ Voimakas selkäkipu
☀️ Tasapainoelinongelmat (esim. asentohuimaus)                            ☀️ Voimakas matkapahoinvointi
☀️ Migreeni
☀️ Kuukautiset
☀️ Silmänpainesairaudet

Keskustelethan lääkärisi kanssa ilmaharjoittelun aloittamisesta mikäli sinulla on minkäänlaisia sydänongelmia.

Otathan yhteyttä mikäli mietit sopiiko ilmaharjoittelu sinulle tai sinulla on muuta kysyttävää

info@kehotus.fi / 040 7334246